fbpx

Varajane märkamine – kes ja millal märkab?

Iga lapsega töötav täiskasvanu peaks teadma, miks varajane märkamine ja sekkumine on lapse arengu seisukohast ainuõige tegevus. Loe varajase märkamise tähtsusest ja olulisematest aspektidest artiklist, mis on avaldatud ka kogumikus Eripedagoogika.

Millised on igavuse head küljed?

Lapsed kurdavad tihti igavuse üle. Vanematele võib neil hetkedel tunduda, et nende kohustus on lastele tegevusi mõelda ja olemine huvitavaks teha. Tegelikult pole vaja - igavus on lapsele kasulik ja arendav!

Miks häbistavad karistamised ei tööta?

Oled Sa kunagi mõelnud, mis on häbitunde taga? Kuidas mõned suurepärased saavutused lähevad meelest ära, aga häbitunne mingitest olukordadest saadab meid kaua aega? Häbistavad karistavad näivad töötavat, ent tegelikult võib neil olla kestev negatiivne mõju. Kuidas saaks paremini?

Kuidas anda lastele selgeid juhiseid?

Kindlasti on vanematele ja ka õpetajatele tuttavad olukorrad, kus tekib tunne, et “Olen juba sada korda rääkinud, aga tulemust ei ole”. Ikka ja jälle tabame ennast kaugelt hõikumast või näeme teisi täiskasvanuid samamoodi käitumas. Me ju teame, et see ei toimi, aga kuidas siis teisiti?
eneseregulatsioon

Kuidas aidata lapsi enesereguleerimisel?

Mõned lapsed vajavad abi, et kontrollida oma emotsioone ja panna vastu impulsiivsele käitumisele. Miks nad sellega hädas on? Kuidas lastele eneseregulatsioonioskusi õpetada?

Miks on oluline rääkida lastega rahulikult?

Igal lapsevanemal tekib olukordi, kus esimese emotsiooni ajel oleks nii lihtne lapse peale häält tõsta. Miks aga on oluline rääkida rahulikult? Kuidas rahu säilitada?

8 olulist teaduslikult tõestatud mõtet, mida lapse arengu osas meeles pidada

Lapse arengut ja eluteed mõjutavad paljud erinevad tegurid. Mõned neist on paratamatud, teisi saame kontrollida ja suunata. Harvardi Ülikooli Lapse Arengu Keskus on välja toonud 8 olulist aspekti, mida lapse arengu osas meeles pidada.

Miks on lapsed kodus ja koolis erinevad?

Paljudele lapsevanematele ja õpetajatele on tuttav olukord, kus laps on kodus sõnakuulelik, kuid koolis sattub ikka ja jälle sekeldustesse. Või vastupidi - koolis on kõik justkui hästi, ent kodus on lapse käitumine keeruline. Miks nii on? Kuidas last aidata?

Kodune Montessori: kuidas peletada suvist igavust?

Meie eripedagoog Kadri osales eelmisel aastal Eesti esimesel Montessori pedagoogikast lähtuval assistendikursusel. Kursusel jäi kõlama mõte ettevalmistatud keskkonnast - see suurendab lapse iseseivust ja annab lapsevanemale rohkem vabadust. Mida tähendab ettevalmistatud keskkond ja kuidas seda luua?

Näpunäiteid „suvise tagasilanguse“ vältimiseks – kuidas lapsi suvel lugemas hoida?

Lugemisoskuse omandamine on paljude laste jaoks suur väljakutse. Suvine koolivaheaeg võib aga juba õpitud oskustes põhjustada tagasilanguse. Kuidas seda vältida? Mida teha, et lugemine oleks lapsele atraktiivne ning pakuks positiivseid elamusi?