fbpx

Appi, mu rühmas on keerulise käitumisega laps!

Järgmistel koolitustel kohtume juba uuel aastal! 

Lasteaiaõpetajatele on tuttav olukord, kus sügisel tuleb rühma laps, kelle käitumine eristub oluliselt teistest lastest. Mõni laps ei suuda keskenduda tegevustele, mõni laps hammustab või lööb, mõni laps ei võta teiste laste või täiskasvanutega isegi kontakti. Harvad ei ole enam ka juhused, et nelja- või viieaastasel puudub kõne ning soove ja pahameelt väljendatakse vaid rusikate või hüsteerilise nutuga.
Mida teha? Kas need lapsed on kõik erivajadusega lapsed? Kuidas teha vahet madalatel eneseregulatsioonioskustel, kohanemisraskustel ja psüühikahäirel? Mis on üldse eakohane ja mis kõrvalekalle? Kes aitaks õpetajat, kuidas aidata last? Kas tugiisik võib selles olukorras aidata või pigem mitte? Mida tugiisikult üldse oodata ja kes vastutab sel juhul lapse õppetegevuste eest?

Koolitaja on Varajase Kaasamise Keskuse tegevjuht ja koolitaja Liina Lokko, kes on kaasava hariduse teemadega tegelenud juba üle 18 aasta. Viimastel aastatel on Liina olulisemaks koolitusvaldkonnaks tõusnud laste eneseregulatsioonioskuste kujundamine ning käitumishäirete ennetamine ja leevendamine. Liinal on pedagoogiline haridus ja teadusmagistrikraad arstiteaduskonnast epidemioloogia erialalt, lisaks rohked enesetäiendused erinevatelt koolitustelt nii Eestist kui mujalt. Erilist tähelepanu pöörab ta oma töös varajase märkamise ja sekkumise põhimõtetele.